سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>ارزیابی جالب پنتاگون از توان نظامی ایران در خلیج فارس

ارزیابی جالب پنتاگون از توان نظامی ایران در خلیج فارس / نابودی ناوهای گران قیمت امریکایی با تاکتیک «ازدحام»



بالا بودن توان عملیاتی قایق های تندرو یکی از تکیه گاه های اصلی مقامات ایران برای انجام عملیات در خلیج فارس محسوب می شود. این قایق ها به سرعت می توانند مین های دریایی ایران را در تنگه هرمز برای جلوگیری از حمله کشتی های بزرگ امریکا پخش کنند. براورد شده است ایران بیش از 2000 مین ضد کشتی در اختیار دارد.


پایگاه«فردا»: روزنامه امریکایی واشینگتن پست با انتشار یک سند راهبردی داخلی در وزارت دفاع امریکا که درباره توان نظامی ایران در خلیج فارس است. پرده از نگرانی های غرب در این خصوص برداشت. سندی که در آن  توان نظامی ایران  بسیار پیشرفته خوانده شده است.
جابی واریک که  خبرنگار امور ایران در جریده واشینگتن پست است  در گزارشی مفصل عنوان کرده است که  ایران در حال تقویت توان نظامی خود در خلیج فارس است تا بتواند حمله احتمالی آمریکا را تلافی کند .


واریک ادامه داد: «کارشناسان آمریکایی و خاورمیانه اعلام کردند ایران به سرعت در حال تقویت توانمندی نظامی خود برای حمله به کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس است. به گفته این کارشناسان ایران توانسته است زرادخانه موشک های ضدکشتی بسیار پیشرفته را توسعه داده و نیز ناوگان قایق های تندرو و زیر دریایی های خود را افزایش دهد. برخی مقامات آمریکا اعلام کرده اند، سیستم های جدید، به فرماندهان ایرانی اطمینان می دهد که در صورت بروز هر گونه درگیری می توانند به سرعت کشتی های آمریکایی را تخریب کرده و یا به آنها به شدت آسیب برسانند.هرچند به مقامات نیروی دریایی امریکا اطمینان داده شده است در صورت بروز جنگ پیروز نبرد هستند، اما دستاوردهای جدید نظامی ایران آنها را درباره آسیب پذیری واشنگتن در نخستین ساعات درگیری ها در خلیج فارس به شدت نگران کرده است».

 
نویسنده واشینگتن پست به  تاکتیک «ازدحام» نیروهای نظامی ایران اشاره می کند و می نویسد: «بسیاری از کارشناسان نظامی فعلی و سابق آمریکا معتقدند افزایش تعداد موشک های کوتاه برد دقیق به همراه استفاده از تاکتیک « ازدحام» یعنی استفاده از صدها قایق گشت زنی کاملا مسلح توسط ایران می تواند توانمندی دفاعی حتی کشتی های بسیار پیشرفته آمریکا را در هم بشکند.بر اساس برآوردهای انجام شده توانمندی ایران برای واردآوردن صدمات جدی بر تجهیزات نظامی آمریکا به نسبت یک دهه گذشته بسیار افزایش یافته است. بررسی های پنتاگون در ماه آوریل نشان می دهد زرادخانه تسلیحاتی ایران بسیار مرگبارتر و پیشرفته تر شده است. به عبارت دیگر ایران پیشرفت های قابل قبولی در زمینه نظامی داشته است که آمریکا باید پیش از هرگونه اقدامی علیه تهران آن را در نظر بگیرد».

جابی واریک نتیجه می گیرد که با توان نظامی فعلی ایران امریکا نباید ناوهای گران قیمت خود در معرض آسیب نیروهای ایرانی قرار بدهد.

وی می نویسد: « افزایش قدرت ایران برای تلافی کردن باعث شده است بسیاری از کارشناسان نظامی درباره عاقلانه بودن استقرار کشتی های هواپیمابر و دیگر کشتی های بسیار گران قیمت در خلیج فارس در زمانی که درگیری قریب الوقوع به نظر می رسد، تردید کنند».

 این روزنامه درباره توصیف توانمندی های ایران برای جنگ در خلیج فارس می نویسد: «تحلیلگران نظامی امریکا از سال 2009 تصریح کرده اند توانمندی دفاعی و تهاجمی ایران افزایش یافته است. برخی از توانمندی های نظامی ایران در رزمایش اخیر این کشور تحت عنوان پیامبر اعظم 7 نمایان شد. در این رزمایش موشک ضد کشتی با برد 180 مایل و کلاهک 2400 پوندی مجهز به سیستم هدایت داخلی را آزمایش کرد. زرادخانه تسلیحاتی ایران شامل انواع موشک های ضدکشتی مثل موشک ساخت چین موسوم به کرم ابریشم است. اخیرا ایران توانسته است بر اساس طرح های روسی اژدرهای بسیارسریع طراحی و بسازد. هرجند جنگنده های آمریکا با چندین سیستم دفاعی مجهز هستند، اما ایران تلاش می کند این امکانات بسیار پیشرفته ناوگان دریایی امریکا را با حمله از چندین جهت خنثی کند. ایران می تواند این استراتژی خود را نه تنها با پرتاب کننده های سیال موشک ، بلکه با کمک از زیردریایی های کوچک، هلیکوپتر و نیز قایق های کوچک مسلح موسوم به قایق های تندروی جنگی به مرحله اجرا درآورد».

واشینگتن پست سپس به مسئله قایق های تندرو ایران پرداخته و می نویسد: «بالا بودن توان عملیاتی این قایق ها یکی از تکیه گاه های اصلی مقامات ایران برای انجام عملیات در خلیج فارس محسوب می شود. این قایق ها به سرعت می توانند مین های دریایی ایران را در تنگه هرمز برای جلوگیری از حمله کشتی های بزرگ امریکا پخش کنند. براورد شده است ایران بیش از 2000 مین ضد کشتی در اختیار دارد. هرچند آمریکا می تواند در صورت آغاز درگیری با ایران به سرعت خود را باز یابد و از صدمات جدی تر جلوگیری کند، اما انتشار تصاویر غرق شدن یک کشتی آمریکا در خلیج فارس می تواند به تهران اعتماد به نفس بالایی ببخشد».
نظرات 13 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 22:58

امریکا به شدت به اسرائیل و عربستان وابستس و اسرائیل و عربستان هم تو برد موشک های ایران هستند دوم ایران چهارمین قدرت موشکی زیر زمینی دنیاست

محمد شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 00:29

بابا ناو های هواپیما بر که غرق نمیشن فقط میشه سطح اون رو زده که دیگه هواپیمایی از روش بلند نشه دراین صورته که یه ناو بی استفاده میشه وگرنه بدنه ی ناو ها پرازاتاقکه اگه موشک بهش بخوره فقط سوراخ میشه ولی موشک های خلیج فارس حتما سطح ناو رو هدف میگیرن و نابودش میکنن

امیررضا دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 01:32

سلام. من مطمعنم اگه امریکا از پیروزیش مطمعن بود تا حالا صد بار به ایران حمله کرده بود.

جنگ تحمیلی به اونا نشون داد جنگ فقط سلاح و نیروی بیشتر نیست و مهم ترین چیز برای پیروزی مردم و عامه یه کشورن .که میتونن همه معادلاتو به هم بزنن.
ادم های بزرگ و فرمانده های واقعی در شرایط جنگ و سختی ظهور میکنن و پیرو زیها رو میسازن

hadi شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 13:25

اقا شاهین.اولا که امریکا یا هر کشور دیگه اگه بخواد به ما حمله کنه حداقل باید تو فاصله 2500کیلومتری نزدیک بشه که بازم تو برد موشک های ایرانه.دوما ایران تعداد زیادی مین دریایی داره میتونه خیلی دورتر از مرزها پخش کنه که ناو های امریکایی حتی نزدیک مرزم نشن.
سوما امنیت نصف کشور های جهان به ایران بستگی داره پس برای امنیت خودشون هم که شده به ایران کمک میکنن

شاهین پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 15:55

به نظرتون خیلی خوشبینانه نیست که ناو امریکایی غرق بشه خوب امریکا میتونه ناو های خودشو در فاصله قرار بده که برد موشک های ایرانی نتونه بهش برسه بعد موشک شلیک کنه از ناوهاش

علی جمعه 22 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:33

خیلی خنده داره که عربستان موش ایران قدرتمند را تحدید نظامی میکند ...

محمدامین جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 21:33

ایران زیبا با تمام وجود دوستت دارد

تاجیک پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 20:20

ایران پر افتخار خواهی ماند

محسن دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 15:09

سلام من از خوزستان هستم جانم فدای رهبر عزیز کشورمان جانم فدای مردم عزیزمان هرگز نخواهیم گذاشت هر بیگانه ای به کشورمان اظهار نظر کند

علی پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 19:58

مهدی یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 15:44

اقا جان جانم فدای جان شما......................

سعید دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:58

کجای کاری بابا
وقتی یه شهاب 1،2 یا 3 با سرعت 15 برابر صوت بخوره فرق سر کشتیهاشون حساب کار دستشون میاد

زهرا پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 15:54 http://dashtebozorg72.blogfa.com

درود بر امام خامنه ای.....
وب خوبی دارین...
خوشحال میشم به وب منم سر بزنین...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد