سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>برژینسکی: آمریکا قاطر احمق است

برژینسکی: آمریکا قاطر احمق است


مشاور امنیت ملی اسبق امریکا که هر از گاهی زبان به انتقاد می گشاید، روز گذشته در سخنانی تند و صریح از روابط آمریکا و اسراییل سخن گفت و با لحنی تند آمریکا را به یک "قاطر ابله" تشبیه کرد!

 به نقل از پارسینه، زبیگنیو برژینسکی در خصوص روابط آمریکا و اسراییل و اتفاقاتی که در این میان افتاده است، اظهار داشت: «من فکر نمی کنم که ایالات متحده تعهدی ضمنی به این داشته باشد که مانند یک قاطر ابله دنبال رو هر کاری باشد که اسراییل انجام می دهد.»


وی که در یک نشست کارشناسی با عنوان « ایران-۲۰۱۳:کارآمد کردن دیپلماسی» به عنوان سخنران کلیدی حضور داشت، به صراحت حمله آمریکا یا اسراییل به ایران را یک اقدام «کاملا غیر مسئولانه» خواند و گفت که چنین اقدامی به معنای به آتش کشیدن منطقه خواهد بود.


وی همچنین هشدار داد که سیاستی که بر پایه چنین گزنه های غیر واقع گرایانه ای شکل بگیرد، در نهایت اعتبار آمریکا را از بین خواهد برد. وی مشارکت امریکا در جنگ علیه ایران را بی اخلاقی قابل توجه توصیف کرد.»


این سخنان برژینسکی در حالی مطرح می شود که طی ماه های اخیر روابط فی مابین از اوضاع مناسبی برخوردار نبوده و مقامات دو طرف کمابیش به یکدیگر طعنه زده اند. مهم ترین مسئله در این میان بحث حمله به ایران بود که در تا حدود یک ماه پیش عربده های مقامات صهیونیستی در این خصوص به وضوح دیده می شد و بعضا با مخالفت مقامات آمریکایی رو به رو بود که همین مسئله اختلافاتی را میان دو طرف ایجاد کرده بود.


از سوی دیگر در این مدت آمریکا به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و وابستگی مالی شدیدی که به لابی های صهیونیستی دارد، مجبور بود سطح تنش ها را کاهش دهد اما با پایان برگزاری انتخابات اختلافات دوباره کف روی آب شده و به چشم آمده است.


البته پس از تحولاتی که در لبنان و منطقه اتفاق افتاد نیز مقامات رژیم صهیونیستی با مشاهده "اقدام در مقابل اقدام" جمهوری اسلامی نه تنها لفاظی های جنگی خود را متوقف کردند، بلکه سخن از لحن دیپلماتیک به میان آوردند و کمی با امریکای اوبامایی همرنگ تر شدند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد