سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای
سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای                                                            حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ خامنه ای حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُــمْ خامنه ای

خبری سیاسی تحلیلی

>>۶۰ خانواده شیعه در محاصره +تصاویر

۶۰ خانواده شیعه در محاصره +تصاویر


وهابیون سال جاری نیز در روز عاشورا به شیعیان اندونزی حمله کردند و اینک ۶۰ خانواده شیعه بدون آب و غذا در محاصره دولت محلی قرار دارند و به آنها گفته شده باید از تشیع برگردند.

فارس به نقل از خبرگزاری عراقی ابا،نوشت: زندگی ۶۰ خانواده شیعه در سامبانگ اندونزی در شرق «جاوه شرقی» در خطر است.
 
البته مسئولان دولت محلی مدعی‌اند که آب و غذا را به این دلیل که اعتقادات متفاوتی دارند از آنها منع نکرده‌اند بلکه از آنها خواسته‌اند تا استادیوم ورزشی را ترک کرده و به روستای جدیدی بروند که البته شیعیان این امر را رد کرد کرده‌اند.
 
 ۲ کشته و ۱۰ زخمی در حمله روز عاشورا
 
شیعیان نگران هستند که آنها همانگونه که دیگران نیز در روستایشان «کارانگ گیام» کشته شدند، به قتل برسند چراکه پس از حمله وحشیانه وهابی‌ها به این روستا و به آتش کشیدن خانه‌هایشان ۲ شیعه کشته شد و ۱۰ نفر زخمی شدند. 


 اوضاع برای این ۶۰ خانوار شیعی پس از حمله وهابی‌ها که خواستار ترک روستا شده بودند به خطر افتاد و دولت محلی تا روز پنجشنبه گذشته ۲۹ نوامبر از ورود هرگونه مواد غذایی از قبیل خوراکی و آشامیدنی و شیر کودکان ممانعت می‌کرد و این خطر هنگامی بیشتر شد که برخی کمک‌های سازمان‌های کمک‌رسان به آنها رسید.
 
 حمایت سفارت عربستان از وهابیون و حمله به شیعیان
 
گزارش‌ها از اندونزی حاکی از آن است که سفارت عربستان سعودی مسئول حمایت مالی از تشدید اختلافات مذهبی در جزیره جاوه و برخی شهرهای اندونزی از جمله جاکارتا پایتخت کشور است و این در حالی است که دستگاه‌های حکومتی در برابر آنچه سفارت عربستان انجام می‌دهند سکوت اختیار کرده‌اند. 

بنابر این گزارش پناهنده شدن ۶۰ خانواده شیعی سامبانگ به استادیوم ورزشی این منطقه حدود یک هفته پیش و پس از اقدام گروه‌های مسلح در حمله به آنها خانه‌ها و تنها مدرسه شیعیان و مسجد و حسینیه آنها را به آتش کشیدند و صدها نفر را از خانه‌هایشان آواره کردند چرا که آنها مراسم عاشورا را برگزار کرده بودند.
 
 شیعیان آب و غذا و شیر برای بچه‌هایشان ندارند
 
نماینده خانواده‌های پناهنده به استادیوم ورزشی سامبانگ در جاوه که خود را «اکلیل میلال» معرفی می‌کند، می‌گوید: به خانواده‌های شیعه که فرار کرده‌اند گفته شده هیچ راهی ندارند جز اینکه از مذهب شیعه برائت بجویند و به مذهب سنی درآیند!
 
 
 
 وی با بیان اینکه ما در این استادیوم آب و غذا نداریم و پولی هم نداریم تا برای کودکانمان غذا بخریم، می‌افزاید: تنها جرم این خانواده‌ها تشیع آنها و اصرارش بر آن است.
 
در همین حال روزنامه محلی «جاکارتا کلوب» به نقل از شاهدان عینی نوشت: ۳۰ تن از شیعیان پس از تهدید به مرگ مجبور به گرویدن به مذهب سنی شده‌اند و این در حالی است که مقامات محلی دست از حمایت از شهروندان شیعه برداشته است.
 
دست‌های پشت پرده قطر در حمله به شیعیان اندونزی
 
منابع مطلع اندونزیایی نیز اعلام کرده‌اند که این اقدامات با تحریک و حمایت مالی سفارت عربستان است و گفته‌اند: گروه‌هایی به نمایندگی از موسسه قطری حمایت از فعالیت‌های سلفی ـ وهابی با نام «موسسه شیخ عید بن محمد آل‌ثانی» از دو سال پیش تفکر تکفیری وهابی سلفی را با صرف ده‌ها میلیون دلار تبلیغ کرده‌اند و تاکید کرده‌اند که دشمن اصلی شهروندان شیعه اندونزی هستند.
 
ده‌ها تن از اتباع اهل بیت(ع) در محرم سال گذشته و در پی حملات وهابیون به «نانگ‌کرناگ»، «کرم جایم» در دو ایالت «امبن» و «سامبانگ» مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند که توسط وهابیون به آتش کشیده شده بودند و پس از آن «شیخ تاج الملوک» رهبر شیعیان این منطقه به اتهامات واهی مطرح شده از سوی وهابیون دستگیر، محاکمه و روانه زندان شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ملائکه سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 23:32

و لعن الله علی قوم الظالمین....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد